TESLA CENTAR ZA EDUKACIJU I RAZVOJ
TESLA LOGO
Problemi savremenog doba – otežano čitanje i fenomen rasute pažnje
INDIVIDUALNI MENTORSKI PROGRAM
Program vode logopedi i počinje procenom – razgovorom i testiranjem potrebnih kompetencija deteta, na osnovu kojeg se pravi plan rada sa detetom i određuje učestalost tretmana.
CILJ
Naučiti i dete i roditelje da o bilo kom razvojnom izazovu treba da razmišljaju na jedan specifičan (koučing) način – orijentisan ka rešenju i akcionim koracima.
Tako je nastao TESLA Logo program koji ima za cilj da osvesti i definiše idealan cilj koji žele da postignu i da kroz set vežbi i treninga omogući da se izazov prevaziđe.

Kome je i zašto namenjen TESLA Logo program?
Poteškoće u usvajanju pravilne artikulacije nekih od glasova
Do pete godine života, dete treba pravilno da izgovara svih 30 glasova srpskog jezika. Svaki glas ima svoj razvojni put i gornju vremensku granicu usvajanja.
Dislalija - poremećaj u artikulaciji bilo kog glasa
Ovi poremećaji nastaju postojanjem lošeg govornog uzora, čestim obraćanjem detetu kroz tepanje, zbog nerazvijene auditivne diskriminacije glasova, zbog oštećenja sluha, kratke podjezične resice (frenulum lingvae) i mnogih drugih uzroka.
Reedukacija psihomotorike
Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom je metod koji detetu otkriva doživljaj sebe samog, svest o sebi kao ličnosti, sebe u odnosu na drugog, na prostor i vreme što omogućava detetu samostalnost u životu u ravni uzrasta koji ono doseže.
- Prvi se formiraju vokali, najpre vokal A, a zatm O, E, U, I.
- Do 18. meseca razvijaju se glasovi B, P, D, T, K, G, M, N, Nj.
- Oko 20. meseca razvijaju se glasovi L, V i J.
- Između 2. i 3. godine razvijaju se glasovi F i H.
- Između 3. i 4. godine razvijaju se glasovi Š,Č,Ž,Dž,Ć i Đ
- Oko 4. godine se razvijaju glasovi S, Z i C.
- Oko 4,5 do 5. godine se razvijaju glasovi Lj i R kao poslednji jer su za njihovu produkciju potrebni najsloženiji pokreti govorne muskulature.
- Do 5. godine života, dete treba pravilno da izgovara svih 30 glasova srpskog jezika. Svaki glas ima svoj razvojni put i gornju vremensku granicu usvajanja.
- Izostanak glasa (umesto RUKA, dete kaže UKA)
- Zamenu glasa nekim drugim (umesto RUKA, dete govori LUKA)
- Nedovoljnu artikulatornu preciznost glasa koji već postoji
- Zamene sličnih glasova pri čitanju
- Izostavljanja glasova ili dela reči
- Dodavanja vokala u rečima
- Gubljenju reda pri čitanju i drugo.
- Vežbe za kontrolu impulsivnosti
- Vežbe za doživljaj telesne celovitosti
- Vežbe za doživljaj gestualnog prostora
- Vežbe za otkrivanje objektivnog prostora
- Vežba za uočavanje prisustva drugog
- Vežbe za ujednačavanje tonusa i osamostaljivanje pokreta
- Vežbe za koordinaciju pokreta
- Vežbe za kontrolu impulsivnosti

Produženi boravak - Tesla Kids
Program efikasnog učenja
Ukoliko želite da vaše dete, primenom metoda efikasnog učenja, uz igru i zabavu tokom svakodnevnih radionica
stekne veštine funkcionalnog čitanja, mentalnog mapiranja, tehnike pamćenja i organizaciju učenja,
kliknite na dugme ispod, kako biste se prijavili.